Open menu

    Мастер струковне студије - ЗДРАВСТВЕНА НЕГА

     

    Мастер струковне студије за струковне мастер медицинске сестре-техничаре представљају високо стручну едукацију медицинског кадра са акцентом на струковном теоријском и практично примењивом знању.

    Модерно конципиран наставни план и програм, високо професионални и реномирани наставни кадар, са великим клиничким искуством, као и реномиране наставне базе, гарантују оптималну едукацију високог струковног медицинског кадра. Садржај студијског програма покрива сва подручја битна за образовање и рад будуће струковне мастер медицинске сестре-техничаре за поједине области здравствене неге. Програм је усклађен са сличним студијским програмима у околним земљама и Европи. Методе извођења наставе су осавремењене видео презентацијама, демонстрацијама и потпуним увежбавањем потребних вештина, дискусионим групама, јавним часовима, елементима истраживачке методологије у сестринству, радом на рачунарима, информатиком и статистиком, менторским праћењем сваког студента и на крају израдом завршног мастер рада. Студент завршава студије израдом и одбраном мастер рада из једног од једног од стручно-апликативних предмета.

    Суштина овог студијског програма је теоријска и практична едукација за струковне мастер медицинске сестре-техничаре који треба да усвоје вештине које се примењују у савременим облицима здравствене неге болесника, да овладавају руковањем модерним електронским апаратима за праћење виталних параметара пацијената (мониторинг) и основама примене компјутеризованих апарата у савременој дијагностици и терапији, као и принципима припреме и праћења примене одговарајућих процедура неге и лечења. Програм је структуриран у складу са следећим принципима, дефинисаним Законом о високом образовању Републике Србије, као и Болоњском декларацијом:

    • Мастер струковне студије трају две године (четири семестра).
    • Настава из једног предмета се изводи у току једног семестра.
    • Студијски програм има укупно 16 предмета, а од тог броја студент полаже 14, уз завршавање 240 сати клиничке стручне праксе и одбрану завршног рада.
    • На првој години студија студент има седам предмета и стручну праксу.
    • На другој години студија студент има пет предмета (три обавезна предмета и два изборна предмета), стручну праксу, предмет завршног мастер рада (ПИР) и мастер рад.
    • Студент је оптерећен активном наставом до 24 часa, током једне радне недеље.
    • Примењен је европски систем преноса бодова (кредита) - ЕСПБ.
    • Струковне мастер студије имају укупно 120 ЕСПБ.
    • Укупан број ЕСПБ, за сваки предмет, студент остварује на основу степена извршавања предиспитних и испитних обавеза.
    • Оцењивање студената се изводи оценама од 5 до 10, односно на основу европске скале, која је истоветна за све земље Европе, које припадају европском образовном простору.
    • Сви предмети, предвиђени наставним планом и програмом, подељени су на обавезне (12) и изборне (4). Са листе изборних предмета, студент се опредељује за укупно два изборна предмета у току студирања.

    Обезбеђено је континуирано праћење и анализа успешности студирања, на основу којих се доносе мере за побољшање процеса образовања и успешности студирања.

    Студијски програм мастер струковних студија Здравствена нега има јасно дефинисану сврху и улогу у образовном систему јер омогућава образовање високопрофесионалног кадра са широким спектром знања и вештина у области здравствене неге.  Студијски програм мастер струковних студија Здравствена нега има јасно дефинисану сврху и улогу и у здравству и одговара нараслим потребама за здравственим особљмем које је високо стручно обучено за савремену негу болесника и примену модерне технологије у процесу неге, као и у мониторингу, дијагностици и терапији болесника. Високо образована струковна мастер медицинска сестра-техничар треба да усвоји и основна знања и вештине потребне за организацију и руковођење у појединим секторима у оквиру здравствених институција (амбулантама, диспанзерима, болницама, клиникама, итд.).

    Програм мастер струковних студија у области здравствене неге обезбедиће додатне опште и специфичне вештине фокусиране на унапређење знања о превенцији здравља, значају квалитета живота у вези са здрављем, као и на холистички и мултидисциплинарни приступ у планирању, организацији, супервизији, контроли квалитета и евалуацији пружених услуга корисницима.

     

    Сврха студијског програма је:

    1. Подизање нивоа стручних компетенција струковних мастер медицинских сестара: високо образована струковна мастер медицинска сестра-техничар мора, по завршетку мастер струковних студија, бити оспособљена за реалан, свакодневни практичан рад са пацијентима у процесу сестринске неге, тј. да у потпуности влада струковним вештинама, оптималним и ефикасним процедурама, методама и техникама неге болесника којима је потребна додатна здравствена брига и заштита. Та знања и вештине ће струковним мастер медицинским сестрама-техничарима омогућити рад на пословима здравствене неге, али и превенције, лечења и рехабилитације оболеле деце, одраслих и старих људи у здравству, а поред тога и рад у секторима социјалне заштите, образовања итд.
    2. Усклађивање образовања са реалним потребама друштва и система здравствене заштите. Струковне мастер медицинске сестре-техничари својим професионалним радом допринеће развоју здравственог система у Републици Србији.
    3. Усклађивање образовања мастер струковних медицинских сестара Републике Србије са образовањем медицинских сестара у Европи и омогућавање трансфера стечених кредита.
    4. Увођење система квалитета у образовању у оквирима међународних стандарда. Високо образована струковна мастер медицинска сестра-техничар мора да усвоји и основна знања и вештине потребне за организацију рада и руковођење у појединим секторима у оквиру здравствених институција.
    5. Процес струковне едукације у Високој медицинској школи струковних студија "Милутин Миланковић", уз сталне иновације наставних планова и програма и увођење нових знања и вештина, подразумева и негујућ однос према развијању хуманих и етичких принципа рада у здравственој струци, у складу са свим прихваћеним међународним етичким кодексима.

     

    Циљеви студијског програма мастер струковних студија Здравствена нега су:

    1. Да струковним мастер медицинским сестрама-техничарима пружи максимум савременог теоријског знања из медицине и тангентних подручја, неопходног за ефикасан рад у здравственој нези пацијената и других клијената који траже додатну здравствену негу и заштиту.
    2. Да струковним мастер медицинским сестрама-техничарима пружи могућност оптималног савладавања и реалног увежбавања вештина, односно процедура, метода и техника, неопходних за процес савремене здравствене неге болесника у различитим областима медицине.
    3. Да струковним мастер медицинским сестрама-техничарима, у склопу најсавременије едукације и менторског рада, пружи елементе контроле, праћења и истраживања у процесу здравствене неге различитих популација болесника и клијената, који би на бази савремене информатичке и статистичке анализе били основ за даље унапређење процеса здравствене неге.
    4. Да струковним мастер медицинским сестрама-техничарима, поред савременог теоријског знања и увежбавања и усвајања практичних вештина у процесу здравствене неге, пружи и довољно општег и допунског образовања кроз изборне предмете и едукативне курсеве и семинаре.
    5. Да кроз цео процес едукације струковних мастер медицинских сестара-техничара провејава дух хуманости, посвећености и етичности, тако неопходан за квалитетан рад здравствених радника и сарадника.

     

    Компетенције свршених студената студијског програма мастер струковних студија Здравствена нега

    Студијски програм мастер струковних студија Здравствена нега дизајниран је да оспособи свршене студенте да:

    • примењују напредна теоријска и практична стручна знања и постављају и примењују стандарде здравствене неге у свим специјалистичким гранама медицине самостално или у тиму,
    • тачно примењују дијагностичке и терапијске процедуре,
    • критички размишљају и решавају сложене и непредвидиве проблеме, користећи сву медицинску опрему и апарате неопходне за рад, а уз поштовање етичких стандарда професије и закона,
    • раде на превенцији болести и промоцији и очувању здравља,
    • успешно комуницирају са пацијентима којима пружају и основну психолошку подршку, а комуницирају и са породицама пацијената и члановима медицинског тима,
    • користе информационе технологије и ресурсе,
    • организују, контролишу и обучавају друге за рад,
    • планирају и спроводе истраживања у области сестринства, обрађују податке уз помоћ статистичких поступака и објављују налазе истраживања широј стручној јавности,
    • планирају и воде здравствену документацију и евалуирају процес здравствене неге,
    • прате и усвајају новине у овој области, радећи стално на свом усавршавању и унапређивању праксе.

    Исходи учења подразумевају, између осталог, извођење различитих дијагностичких и терапијских процедура и техника у оквиру здравствене неге, руковање свим апаратима неопходним за дијагностичке и терапијске процедуре, коришћење информационих технологија, управљање процесом неге, вођење документације, спровођење здравствено васпитног рада  итд.

    Свршени студенти бивају оспособљени за рад на превенцији, лечењу и рехабилитацији у адекватним здравственим установама (болничким и клиничким одељењима, диспанзерима и амбулантама) и специјалним установама и центрима као и у склопу кућног лечења (ванболничким условима). Од студената који заврше овај програм очекујемо и да повећају стручну и стваралачку ефикасност, као и да се оспособе за даље стручно усавршавање.

     

    Структура студијског програма:

    Редни број

    Шифра

    Назив

    Сем.

    Активна настава

    Ост.

    ЕСПБ

    Обавезни/
    Изборни

    О/И

    Тип предмета

    П

    В

     ДОН

    СИР/ПИР

    ПРВА ГОДИНА

    1.

    МСС001

    Хомеостатски системи

    I

    30

    30

    0

    0

    60

    4

    О

    Стручно-апликативни

    2.

    МСС003

    Вештине комуникације у здравственом тиму

    I

    45

    45

    0

    0

    105

    7

    О

    Академско-општеобразовни

    3.

    МСС007

    Квалитет живота у вези са здрављем

    I

    45

    45

    0

    0

    105

    7

    О

    Академско-општеобразовни

    4.

    МСС010

    Сестринске процедуре здравствене неге у интерној медицини

    I

    60

    60

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    5.

    МСС005

    Поремећаји хомеостазе

    II

    30

    30

    0

    0

    60

    4

    О

    Стручно-апликативни

    6.

    МСС011

    Сестринске процедуре здравствене неге у хирургији

    II

    60

    60

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    7.

    МСС025

    Мултидисциплинарна интензивна здравствена нега

    II

    60

    60

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    8.

    МСС004

    Стручна пракса 1

    II

    0

    0

    0

    0

    120

    8

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, остали часови) и ЕСПБ на години

    330

    330

    0

    900

    60

     

     

    Укупно часова активне наставе на години

    630

    900

    60

     

     

    ДРУГА ГОДИНА (ЗАВРШНА ГОДИНА)

    9.

    МСС009

    Квалитативнa и квантитативнa истраживања у сестринству

    III

    30

    30

    0

    0

    60

    4

    О

    Стручно-апликативни

    10.

    МСС012

    Сестринске процедуре здравствене неге у периоперативној медицини

    III

    75

    75

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    11.

    МСС002

    Здравствена нега заснована на доказима

    III

    45

    45

    0

    0

    90

    6

    О

    Стручно-апликативни

    12.

    МСС008

    Стручна пракса 2

    III

    0

    0

    0

    0

    120

    8

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    13.

    МСС006

    Изборни блок 1: Превенција и унапређење менталног здравља

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    13.

    МСС020

    Изборни блок 1: Психомоторни развој детета и стимулација развоја

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    14.

    МСС021

    Изборни блок 2: Психологија интерперсоналних односа

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    14.

    МСС022

    Изборни блок 2: Рационална фармакотерапија

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    15.

    МСС023

    Предмет мастер завршног рада (ПИР)

    IV

    0

    0

    0

    180

    0

    12

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    16.

    МСС024

    Мастер рад

    IV

    0

    0

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР/ПИР, остали часови) и ЕСПБ на години

    210

    210

    180

    720

    60

     

     

    Укупно часова активне наставе на години

    600

    720

    60

     

     

    Укупно часова активне наставе, остали часови и бодова за све године студија

    1230

    1620

    120

     

     

     

    Књига предмета   Књига наставника
     

     

    Контакт

    Висока медицинска школа струковних студија
    "Милутин Миланковић" Београд

    Црнотравска 27
    11000 Београд

    Тел: +381 11 3530-600
    Факс : +381 11 3530-642

     

    Где смо?

    Бонитет

    ERASMUS повеља

    © 2023. ВМШСС "Милутин Миланковић". Сва права задржана.